Na naši šoli že vrsto let poteka otroški parlament, v okviru katerega mladi parlamentarci iz posameznih razredov razpravljajo o določeni temi. Tudi v tem šolskem letu smo razmišljali in se pogovarjali o temi, ki je bila izbrana za to šolsko leto  – »Moja poklicna usmeritev«. Čeprav tokrat zaradi trenutnih razmer srečanja niso bila dovoljena, so učenci svoja razmišljanja s pomočjo anketnega vprašalnika podali na razrednih urah. Najpogostejši poklici, ki bi jih učenci želeli opravljati v prihodnosti, so : zdravnik, odvetnik, kriminalist, frizer, farmacevt, kuhar, učitelj, električar, socialni delavec, nogometaš, modni oblikovalec, veterinar. Pri opravljanju nekega poklica se zdi učencem pomembno predvsem veselje do dela. Če nisi srečen v službi, širiš negativno energijo. Če dela nimaš rad, nisi srečen. Učenci pravijo, da z denarjem ne moreš kupiti nasmeha in sreče. Če dela ne opravljaš z veseljem, ga ne opravljaš dobro. Pri izbiri poklica je seveda pomemben tudi denar, saj ga potrebujemo za preživetje. Pomembno pa je tudi znanje, saj brez znanja nekega dela ne moremo opravljati dobro.

Učenci se  v večini zavedajo, da do željenega poklica lahko pridemo samo s trudom in delom, seveda je pogoj tudi zaključena osnovna šola, pa seveda tudi srednja šola in fakulteta, ko je to potrebno. Živimo v svetu, v katerem prevladuje tehnologija. Prav zato učenci, da v prihodnosti nekateri poklici ne bodo več potrebni oziroma se bodo pojavili novi poklici – predvsem s področja robotike. Nekateri učenci bi želeli svoj poklic opravljati v tujini. Razlogi za to so različni. Nekateri menijo, da je v tujini življenje boljše, da je tam boljši zaslužek, več možnosti za zaposlitev. Drugi bi radi potovali in raziskovali svet. Nekateri se v Sloveniji ne počutijo dobro in si želijo drugam. Obstaja pa tudi druga skupina učencev, ki si želi ostati in delati v Sloveniji. To pa zato, ker imajo tu prijatelje in družino, ker je življenje v Sloveniji varno, saj tu ni toliko kriminala, ker se jim ne bo potrebno učiti tujega jezika, ker jim Slovenija nudi vse, da si zagotovijo željeni poklic.

Odločanje o poklicu, ki ga želijo opravljati, je zelo zahtevna naloga. Pojavljajo se številni pomisleki in dileme. Nekatere skrbi, da ne bodo sposobni opravljati poklica, ki si ga res želijo. Skrbi jih, da ne bodo sprejeti na željeno srednjo šolo, ker ne bodo imeli dovolj točk. Zopet druge skrbi, da ne bodo našli službe ali pa da bodo svojo izbiro kasneje obžalovali. Pomoč in usmeritve so na tej točki zelo dobrodošle. Učenci so omenili pri tem velik pomen šole – predvsem v smislu, da v šoli lahko dobijo informacije glede vpisov v srednje šole. Želeli bi si pa tudi več predstavitev različnih poklicev, ki bi jih pripravila šola. V pomoč jim je tudi družina, predvsem s podporo, ter prijatelji, ki so na šoli, ki si jo želijo obiskovati, saj jih lahko dajo kakšen nasvet.

Učenci so pokazali, da še kako potrebujejo pogovore o tej in podobnih tematikah. Veselimo se trenutka, ko se bomo zopet lahko pogovarjali v živo na naših srečanjih.

                                    Mentorica otroškega parlamenta Nataša Marjanovič

MESTNI OTROŠKI PARLAMENT

O letošnji temi otroškega parlamenta so mladi parlamentarci ljubljanskih osnovnih šol razpravljali tudi na Mestnem otroškem parlamentu. Običajno poteka v Mestni hiši, tokrat pa je moral kar preko Zooma. Predstavnica naše šole, Manca Čamernik, nas je odlično zastopala. S svojimi zrelimi razmišljanji se je pogumno vključevala v debato in sodelovala pri skupinskem delu. Mladi udeleženci so se poleg obvezne teme o poklicni umeritvi dotaknili tudi trenutnih razmer, saj jih le – te zelo zaznamujejo. Presenetili so z zrelostjo. Niso želeli biti samo negativni, v dani situaciji so iskali predvsem pozitivne strani. Zgledujmo se po njih!

Nataša Marjanovič, mentorica OP